Już dziś kup bilet na rejs!

Każdy rejs trwa około 3 godzin* i rozpoczyna się na nabrzeżu przy Targu Rybnym zlokalizowanym w malowniczej części Gdańska. W trakcie pierwszej części rejsu można obserwować niezwykle ciekawe życie portowe wraz z jego historycznymi elementami. Po opuszczeniu główek wypłyną Państwo na wody Zatoki Gdańskiej.
* Długość rejsu zależna jest od warunków pogodowych oraz ruchu portowego.

Bonawentura

Jedna z najstarszych jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą, zbudowana w 1948 roku. Projekt wykonano w czasach okupacji, w warunkach konspiracji. Do 1967 r. pełniła rolę kutra rybackiego na Bałtyku, następnie jako holownik stacjonowała w porcie Władysławowo. Ostatecznie kadłub emerytowanego kutra został przetransportowany barką do Przystani Akademickiego Klubu Morskiego AZS-ZSP w Wisłoujściu-Twierdzy. 

od65PLN

Szczegóły

Libava

Jeden z ulubionych żaglowców pojawiających się na Baltic Sail – pływająca pod banderą łotewską Libava jest zrekonstruowanym XVII wiecznym żaglowcem. Prace nad Libavą rozpoczęły się w maju 2007 roku w rosyjskiej stoczni „Varyag”. Podczas budowy wykorzystywano tradycyjne metody, powszechne w budowie statku cztery wieki temu. Projekt żaglowca powstał w oparciu o materiały muzealne, przede wszystkim rysunki duńskich jachtów.

od65PLN z Kartą Mieszkańca

Szczegóły

Antica

ANTICA, została zbudowana w 1953 roku w Ustce, po czym przez 27 lat pływała jako kuter rybacki. W 1980 roku została kupiona przez Jerzego Wąsowicza z planami przebudowania jej na jacht oceaniczny. Po dziesięcioletnim gruntownym remoncie, ożaglowaniu i wyposażeniu jacht pod dowództwem właściciela, wypłynąwszy z Gdańska latem 1991 i odbył trwającą sześć lat wyprawę dookoła świata (1991–1997). 

od65PLN

Szczegóły

Bryza H

Zbudowany został w 1952 roku w Pucku jako statek ratowniczy. Przez lata służył Polskiemu Ratownictwu Okrętowemu. Po zakończeniu służby w 1983 roku nowy właściciel Waldemar Heisler przebudował go na jacht żaglowy. Wówczas też nazwę jednostki rozszerzono o literę H – inicjał nazwiska właściciela. Jacht ten jest jedną z niewielu polskich jednostek żaglowych zbudowanych z drewna.

od65PLN z Kartą Mieszkańca

Szczegóły

Generał Zaruski

Zbudowany w 1939 roku w Szwecji z inicjatywy generała Mariusza Zaruskiego, trafił do Polski dopiero po wojnie. Od tego czasu na jego pokładzie przekazywano tajniki wiedzy żeglarskiej kolejnym pokoleniom młodzieży. Przez ostanie lata ten piękny, historyczny żaglowiec stał bezczynnie i popadał w ruinę. W listopadzie 2008 roku władze Miasta Gdańska zdecydowały się odkupić jacht i zaangażować się w jego odbudowę.

od65PLN

Szczegóły

Olander

Zbudowany w 1931 roku w Esbjerg w Danii. Początkowo pływał pod duńską banderą, jednak w 1979 roku trafił do Niemiec, gdzie zmieniali się kolejni właściciele. W swym ostatnim rejsie pod niemiecką banderą dopłynął do Szczecina, gdzie po wyposażeniu jednostki w maszty przerobiono ją na kecz gaflowy. Nadano mu nazwę Holzholz od nazwy firmy niemieckiego armatora. 

od65PLN

Szczegóły